Για τη Β τάξη, ο στόχος μας είναι η ενεργή ενασχόληση των μικρών μαθητών με την ελληνική παράδοση (λαϊκά παραμύθια , έθιμα, και παραδοσιακά παιχνίδια).

Η ενεργή ενασχόληση με το έθιμο και το παραμύθι είναι ιδιαίτερα όμορφη από τα πρώτα της στάδια. Δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να ασχοληθούν δημιουργικά, άλλοτε παίρνοντας τη θέση του αφηγητή, του οργανωτή (μια και δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να προτείνουν αλλαγές ή παραλλαγές ώστε να γίνει δυνατή η δραματοποίηση), τη θέση του βοηθού σκηνοθέτη, αλλά και ερμηνεύοντας πολλαπλούς ρόλους κ.λπ. 

Το λαϊκό παραμύθι που επιλέχθηκε για να δραματοποιηθεί είναι το Κουτό Παιδί, ιστορία που συναντάται στη Βόρεια Ελλάδα κυρίως με κεντρικό ήρωα ένα κουτό αγόρι που ζει προστατευμένο από την κοινωνία, μέχρι τη στιγμή που παίρνει την πρωτοβουλία να βγει στον κόσμο. Εκεί, θα αποδείξει σε όλους, ακόμη και στην ίδια την οικογένειά του, πως παρά την αφέλεια και τις γκάφες του, είναι ικανός να προστατεύσει τον εαυτό του από την εκμετάλλευση και την κοροϊδία των άλλων. Ένα παραμύθι που μας μιλά για την ισότητα και την εμπιστοσύνη.

Στη διαδικασία της δραματοποίησης, τα παιδιά έμαθαν το παραμύθι με τη διαδικασία της επαναληπτικής αφήγησης από τα ίδια (δίχως δηλαδή γραπτό κείμενο), διάλεξαν (και αντάλλαξαν μεταξύ τους) ρόλους, πήραν το ρόλο του σκηνοθέτη και τέλος ζωγράφισαν τον ήρωά τους, αλλά και τα κοστούμια τους.  

Στη συνέχεια προγραμματίζεται να διδαχθούν παραδοσιακοί χοροί και παραδοσιακά παιχνίδια από την Κρήτη, αλλά και άλλες περιοχές της Ελλάδας (κυρίως σε αντιστοιχία με την ακριτική Θράκη), ενώ θα δραματοποιηθούν και παραδοσιακά έθιμα.

Μερικά παραδείγματα της εικονογράφησης των ρόλων (κουτό αγόρι, βασιλοπούλα, φρουρός, σκύλος, αφηγήτρια) μπορείτε να δείτε στα παρακάτω: 

 Η ΔΑΣΚΆΛΑ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΛΕΝΗ ΔΑΓΚΑ

 

  • B3b 001_resize
  • B3d 001_resize
  • B3e 001_resize
  • B3f 001_resize
  • b3 001_resize
  • b3a 001_resize
  • b3c 001_resize