Βασισμένοι πάνω σε λογοτεχνικά κείμενα, με θέματα που αγγίζουν τις ιδέες της ισότητας, του δικαιώματος στη διαφορετικότητα, αποφασίσαμε να  δημιουργήσουμε καινούργιους φανταστικούς κόσμους, με δραματοποίηση, δημιουργική αφήγηση και τρισδιάσταστη περιήγηση στην ιστορία μας (θα πραγματοποιηθούν κατασκευές, φωτογραφήσεις κ.λπ). Ο στόχος είναι να αγγίξουμε το μέγιστο της δημιουργικότητας των παιδιών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις πολλαπλές ερμηνείες ενός κειμένου, αλλά και τις πολλαπλές διεξόδους και λύσεις που υπάρχουν σε κάθε πρόβλημα.

 

ια το ξεκίνημα, επιλέχθηκε ένα κείμενο από το βιβλίο Να σου πω μια ιστορία; του Χόρχε Μπουκάι, με τον τίτλο: η Αληθινή Αξία του Δαχτυλιδιού. Ένα παραμύθι που μιλά για την αυτογνωσία, την πίστη στον εαυτό μας και την πραγματική αξία των ανθρώπων.

Μετά την ανάγνωση, με τα δύο τμήματα της Δ’ τάξης που ακολουθούν αυτή την εργασία, συζητήσαμε αρκετά, όχι μόνο για την ουσία της ιστορίας, αλλά και το πώς τη φανταζόμαστε. Το ίδιο το παραμύθι δεν περιγράφει ούτε το χρόνο, ούτε τον τόπο, αλλά ούτε και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηρώων του. Έτσι, κάθε τμήμα έκανε εντελώς διαφορετική επιλογή χωροχρόνου. Το ένα τοποθέτησε την ιστορία σε ένα χωριό του Ψηλορείτη γύρω στα 1600 μ.Χ. και το άλλο σε μια μεγάλη πόλη της Γαλλίας, επίσης κατά την Αναγέννηση. 

Τα παιδιά κάθε τμήματος χωρίστηκαν σε ομάδες. Άλλοι είναι υπεύθυνοι για την οργάνωση και την εύρεση πληροφοριών για τον τόπο και την εποχή, άλλοι για τη συγγραφή της ιστορίας σε διαλόγους, άλλοι για τις προτάσεις της σκηνοθεσίας, άλλοι για τα κοστούμια και τα σκήνικα. Αποφασίστηκε η ιστορία όχι μόνο να γίνει ένα μικρό θεατρικό, αλλά να φτιαχτεί κι μία μικρή έκθεση στην οποία θα παρατίθεται όλη η δημιουργική δουλειά των παιδιών. Στη συνέχεια τους ανατέθηκε να σχεδιάσουν ή έστω να περιγράψουν με γραπτό λόγο, όλες τις ιδέες τους.

Στο παραπάνω πλαίσιο, προγραμματίστηκε μία επίσκεψη σε ένα εργαστήρι, όπου τα παιδιά θα δουν πως κατασκευάζονται κούκλες σε φυσικό μέγεθος για να φτιάξουν τους ήρωες της ιστορίας τους.

Στα επόμενα στάδια τα παιδιά θα παρουσιάσουν την ιστορία δραματοποιημένη, με δικές τους αισθητικές ιδέες, δική τους μουσική επένδυση, ενώ θα οργανώσουν την έκθεση που προαναφέρθηκε για να ξεναγήσουν στην ιστορία μικρούς και μεγάλους επισκέπτες.  

 Η ΔΑΣΚΆΛΑ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΛΕΝΗ ΔΑΓΚΑ

 

  • D2 001_resize
  • D3 001_resize
  • D4 001_resize
  • D5 001_resize
  • D6 001_resize
  • D7 001_resize