Τα παιδιά του Γ1 δουλεύοντας με θέμα τα ζώα, ευαισθητοποιήθηκαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μερικά απ' αυτά στη χώρα μας και θέλησαν να ασχοληθούν με ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση.

Χωρίστηκαν σε ομάδες, διάλεξε το θέμα της η καθεμιά και μοιράστηκαν τις αρμοδιότητες. Κείμενα, φωτογραφίες, πληροφορίες και υλικά συγκεντρώθηκαν μαζί με το κέφι και την όρεξη της κάθε ομάδας και δημιουργήθηκαν υπέροχα αποτελέσματα.

Ο κρητικός αίγαγρος, η καφέ αρκούδα, η φώκια Μονάχους Μονάχους και ο γυπαετός ήταν τα ζώα που επιλέχτηκαν από τα παιδιά. 

Η συνεργασία, η αναζήτηση των πληροφοριών και η σύνθεσή τους αλλά και η παρουσίαση της συλλογικής δουλειάς στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας είναι πραγματικά εμπειρίες μοναδικές.

(ακολουθεί φωτογραφικό υλικό της δράσης)

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, τα παιδιά του Γ1 ασχολήθηκαν με τους γεωγραφικούς όρους και έμαθαν να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν έναν ορεινό, έναν πεδινό και έναν παραθαλάσσιο τόπο. 

Δούλεψαν με το χάρτη της Κρήτης, έμαθαν να τον διαβάζουν και να αντλούν πληροφορίες απ' αυτόν και εντόπισαν τους γεωγραφικούς όρους που συζητούσαν μέσα σ' αυτόν.

Στη συνέχεια, αποφάσισαν να μελετήσουν τη ζωή στους ορεινούς τόπους. Χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν τη φύση, τα ζώα και τα φυτά που ζουν στους τόπους αυτούς καθώς και τις ασχολίες των κατοίκων αλλά και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα δάση που βρίσκονται εκεί.

Όλες οι ομάδες δούλεψαν υποδειγματικά και η παρουσίαση των εργασιών έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το σύνολο της τάξης. Βιβλιαράκι με τα ζωάκια, ζωηρά χρώματα και καλά οργανωμένες εργασίες εντυπωσίασαν την τάξη και οι μικροί μαθητές έμαθαν ψάχνοντας και δημιουργώντας.

(ακολουθεί φωτογραφικό υλικό της δράσης)

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, τα παιδιά του Γ1 ήρθαν σε επαφή με το μινωικό πολιτισμό. Προσπάθησαν να μάθουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαν για τη θρησκεία των προγόνων τους, την καθημερινή ζωή τους, το παλάτι της Κνωσού και τέλος, να αναζητήσουν ομοιότητες με το σημερινό τρόπο ζωής μας, τα προϊόντα του τόπου μας και την ενδυμασία μας. Σημαντικό ήταν να κατανοήσουν πόσο μεγάλος και σπουδαίος ήταν ο πολιτισμός αυτός, αλλά και να συνειδητοποιήσουν ότι οι πρόγονοί τους ήταν ένας ειρηνικός, φιλήσυχος και χαρούμενος λαός.

Ξεκίνησαν το ταξίδι τους συνθέτοντας ένα στιγμιότυπο από μια μινωική θρησκευτική τελετή, αντίγραφο τοιχογραφίας.

Δημιούργησαν με πηλό το ιερό ζώο των Μινωιτών, τον ταύρο, προσπαθώντας να αναπαραστήσουν ακόμα και τους αθλητές που έπαιρναν μέρος στα Ταυροκαθάψια πάνω στη ράχη του ταύρου.

(ακολουθεί φωτογραφικό υλικό της δράσης)

Μια διαφορετική εμπειρία έζησαν τα παιδιά του Γ1. Το αντικείμενο της μελέτης τους ήταν ο κύκλος του σιταριού. Ταξίδεψαν στο χθες μαθαίνοντας τις εργασίες του παππού στο χωράφι, είδαν εργαλεία που χρησιμοποιούσε, βρήκαν ποιήματα και παροιμίες για το σιτάρι και το ψωμί και έκλεισαν την ενότητα με μια  βιωματική δραστηριότητα που ενεργοποίησε όλες τις αισθήσεις τους.

(ακολουθεί φωτογραφικό υλικό της δράσης)

Τα παιδιά του Γ1 συνάντησαν στο βιβλίο της Γλώσσας τους μια καινούρια γι’ αυτά μορφή ποιήματος, το χαϊκού με την δασκάλα τους, την κα. Πόπη. Στην αρχή δούλεψαν ομαδικά για να καταλάβουν τη μορφή του λόγου που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και στη συνέχεια συνεργάστηκαν ανά δύο ή και κάποιες φορές εκφράστηκαν ακόμα και ατομικά δημιουργώντας χαϊκού με θέμα  τις εποχές και όχι μόνο.

Όταν τα ποιήματά τους ήταν έτοιμα, με τη βοήθεια της δασκάλας των υπολογιστών την κα. Γιάννα, έφτιαξε η κάθε ομάδα τη δική της παρουσίαση.

Περιμένουμε συνέχεια στο δημιουργικό σας έργο! Μπράβο παιδιά.

Δείτε τα έργα τους εδώ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

ΑΠΟ ΤΗ Δ/ΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ