Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικτυακή παρουσίαση του μαθήματος «Παραμετρικός σχεδιασμός» της Σχολής Αρχιτεκτόνων Πολυτεχνείου Κρήτης που είχε ως θέμα την αξιοποίηση των ανενεργών – κλειστών περιπτέρων στην πόλη του Ρεθύμνου. Η ιδέα για την αξιοποίηση των ανενεργών περιπτέρων έγινε μετά από την πρόταση των μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου, οι οποίοι δουλεύοντας όλο το χρόνο ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις Δεξιότητες Ζωής (Life Skills) με στόχο τον Ενεργό Πολίτη, πρότειναν τη συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου, του Δήμου Ρεθύμνης και της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης για την αξιοποίηση των περιπτέρων ως ανοικτές δανειστικές βιβλιοθήκες. Τόσο ο Δήμος όσο και το Πολυτεχνείο Κρήτης αγκάλιασαν την προσπάθεια, (Δήμαρχος, Αντιδήμαρχος, Θ. Κρεβετζάκης Επίκουρος καθηγητής Α. Βαζάκας – Επίκουρη Καθηγήτρια Μ. Μανδαλάκη).

Ενισχύοντας την πρωτοβουλία των μαθητών, από πλευράς Π.Κ. έχουν γίνει 2 ενέργειες: 1. Υποβολή πρότασης ερευνητικού προγράμματος από τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Κ. για τη δημιουργία κόμβου διάχυσης στο 2ο δημοτικό σχολείο, πρόταση η οποία συσχετίζει την πρωτοβουλία των μαθητών, με συμμετοχικές διαδικασίες τοπικά στις γειτονιές και 2. Άσκηση με θεματικό άξονα τα ανενεργά περίπτερα στο μάθημα επιλογής «Παραμετρικός Σχεδιασμός» (διδάσκων Επίκουρος Καθηγητής Α. Βαζάκας) όπου οι φοιτητές του ΠΚ πρότειναν στα πλαίσια των εκπαιδευτικών στόχων του μαθήματος ξύλινες, παραμετροποιήσιμες μέσω Η/Υ κατασκευές οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικές συνθήκες μεγέθους, χρήσης, τοπογραφίας και προσανατολισμού. Για την πρώτη ενέργεια αναμένονται τα αποτελέσματα της κρίσης από τον ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ενώ η δεύτερη (μάθημα) ολοκληρώθηκε με την ηλεκτρονική παρουσίαση στους διδάσκοντες και στον Αντιδήμαρχο κο Κρεβετζάκη καθώς και στον διευθυντή του 2ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου κο Α. Πεδιαδίτη. Οι προτάσεις των φοιτητών, πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, συγκεράζουν μέσω ψηφιακών και αναλογικών μέσων τις λειτουργικές ανάγκες των νέων περιπτέρων οι οποίες είναι κοινωνικής και όχι εμπορικής φύσεως (βιβλιοθήκες εκθεσιακοί χώροι , χώροι συνάντησης, πληροφόρησης κλπ). Είναι προτάσεις υλοποιήσιμες, διότι το συγκεκριμένο μάθημα εστιάζει εκτός από την ιδέα και στην υλοποίηση μέσω κατασκευασμένων πρωτοτύπων σε μεγάλες κλίμακες, μέχρι και 1:1. Οι σπουδαστές της αρχιτεκτονικής εξασκούνται στην βιωματική γνώση μέσα από την εμπειρία των ίδιων των υλικών και των ιδιοτήτων τους, στην παραμετρική σύλληψη του αρχιτεκτονικού έργου και διερευνούν τη σχέση μεταξύ ψηφιακής και παραδοσιακής κατασκευής. Στόχος μεταξύ άλλων είναι η ηθική, οι ποιότητες και οι δεξιότητες της «μαστοριάς» “crafting” να κατανοηθούν και να ενσωματωθούν στην αρχιτεκτονική παιδεία με συντεταγμένο και δομημένο τρόπο.

Η πρώτη συνάντηση των συντελεστών της ενέργειας αυτής έγινε το Νοέμβριο 2019 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και στο Δήμο Ρεθύμνου και η παρουσίαση του μαθήματος στις 20 Ιουλίου 2020.

periptera 1     

00: Η πρώτη συνάντηση στο 2ο Δημοτικό. Διακρίνονται οι κκ Α. Πεδιαδίτης, Μ. Μανδαλάκη, Θ. Κρεβετζάκη και οι μαθητές της 5ης Δημοτικού

Συντελεστές:

Πολυτεχνείο Κρήτης

   Διδάσκοντες: Αλέξανδρος Βαζάκας, Αρχιτέκτων, Επίκουρος Καθηγητής / Χαράλαμπος Δουλαβεράκης, ΕΔΙΠ Σχολή ΑΡΜΗΧ Πολυτεχνείου Κρήτης

   Σύμβουλος τεχνολογίας ξύλου: Δρ. Γεώργιος Νταλός, καθηγητής Καθηγητής Αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού της Σχολής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 

Σύμβουλος βιοκλιματικών: Δρ. Μαρία Μανδαλάκη Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολή ΑΡΜΗΧ Πολυτεχνείου Κρήτης

Τεχνική υποστήριξη: Στέλιος Πάσσος Τελειόφοιτος Σχολή ΑΡΜΗΧ ΠΚ, Μιχάλης Τσαγκάρης Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Ε.Μ.Π – ανάλυση cfd

Σπουδαστές (κατά ομάδα εργασίας):

  • Λαις-Ιωάννα Μαργιωρή, Χρήστος Μπακνής, Άννα Νικάκη, Ασημίνα Σαμπάνη, Καλλιόπη Στεφανουδάκη
  • Δημήτρης Ελευθερίου, Ευσταθία Μοσχοβίτη, Ιωάννης Σημαντηράκης, Εμμανουήλ Τεζάρης, Ιωάννης Τζεβελέκης
  • Ελευθερία Παπαδόσηφου, Εύχαρις Γουρουντή
  • Απόστολος Τσολιάς, Ιωάννης Αδριανός

Δήμος Ρεθύμνου : Θωμάς Κρεβετζάκης Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας

2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου: Αλέκος Πεδιαδίτης, Διευθυντής, Ράνια Αυγενάκη, Ράνια Τζήμα, Πόπη Καπέλλου, δασκάλες Ε΄ τάξης, oι μαθητές/τριες της E΄ τάξης

 Εφημερίδα Ρεθεμιώτικα Νέα

periptera 1.jpg 2.jpg 3 

01: Μακέτα κόμβου σε κλίμακα 1:1 Ομάδα Ελευθερίου Δ., Μοσχοβίτη Ε., Σημαντηράκης Ι., Τεζάρης Ε., Τζεβελέκης Ι., 

 

periptera 1.jpg 3

02: Άποψη περιπτέρου Ομάδα Ελευθερίου Δ., Μοσχοβίτη Ε., Σημαντηράκης Ι., Τεζάρης Ε., Τζεβελέκης Ι.,

 

periptera 1.jpg 4

03: Άποψη περιπτέρου Ομάδα Γουρουντή Ε., Παπαδόσηφου Ε.

 

periptera 1.jpg 5

04: Μακέτες εργασίας Ομάδα Αδριανός Ι., Τσολιάς Α.

 

periptera 1.jpg 6

05:  Άποψη περιπτέρου: Ομάδα Μαργιωρή Λ., Μπακνής Χ., Νικάκη Α., Σαμπάνη Α., Στεφανουδάκη Κ.

 

periptera 1.jpg 7

06: Κατασκευή περιπτέρου: Ομάδα Μαργιωρή Λ., Μπακνής Χ., Νικάκη Α., Σαμπάνη Α., Στεφανουδάκη Κ.

Ιστορία 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου

school01Το 2ο Δημοτικό σχολείο Ρεθύμνης ιδρύθηκε ως 4/ξιο Παρθεναγωγείο με το υπ’ αριθμ. 11/ΦΕΚ 87/7-10-1899 Δ/γμα της Κρητικής Πολιτείας.
Το σχολείο κατά καιρούς στεγαζόταν στα Διδακτήρια των Δημοτικών Σχολείων δίπλα στον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας (έως 1917) και στα κτίρια των «Τούρκικων Σχολείων» μέχρι το 1932 .
Κατά τα έτη 1930-32 με Πρωθυπουργό τον Ελευθέριο Βενιζέλο και Υπουργό Παιδείας το Γεώργιο Παπανδρέου χτίστηκε η μία πτέρυγα επί οικοπέδου περίπου 3.700 τ.μ. και το σχολείο απέκτησε δική του στέγη στο κέντρο του Ρεθύμνου και επί της Λεωφόρου Κουντουριώτη.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 χτίστηκε και η νέα πτέρυγα, παίρνοντας έτσι το σχολείο τη σημερινή του μορφή.

Περισσότερα

Προσωπικό

Σχολικό έτος 2017-2018

 

 

 

 

 

Μαθητές του σχολείου μας

 

 

 

Στο σχολείο μας για το σχολικό έτος 2016-2017 έχουν εγγραφεί 319 μαθητές

 

 

 

 

internetΣχετικά με τον διαδικτυακό τόπο μας. Κώδικας δεοντολογίας

 

Ο νέος ανανεωμένος διαδικτυακός τόπος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου, έχει ως στόχο την καθημερινή ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και του ευρύτερου κοινού για τις πρωτοβουλίες, τις δημιουργίες και τις δράσεις του σχολείου μας.

 

Απλό σε σχεδιασμό αλλά και σε χρήση, μπορεί να είναι πιο φιλικό και ταυτόχρονα πληροφοριακό, με δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με μαθητές και ενήλικες.

 

Για όποιες παρατηρήσεις ή ακόμα και προτάσεις για βελτίωση του διαδικτυακού μας τόπου, τυχόν απορίες ή αστοχίες και πιθανόν ελλείψεις που μπορεί να υπάρχουν, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ΕΔΩ.

 

Ο διαδικτυακός τόπος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου σχεδιάστηκε και ενημερώνεται από τον κ. Αλέκο Πεδιαδίτη, Δ/ντή του σχολείου.

Περισσότερα...

regulations

Με τον όρο «Σχολικό κανονισμό» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. Η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία του μαθητή αλλά μέσα από την καθιέρωση και εφαρμογή των κανόνων να βοηθήσει την σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη της να σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

 

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου

protakia2020a

Ενημερωτικό Δελτίο

Εγγραφείτε στο kamaraki.gr για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στο σχολείο μας. Θα λαμβάνετε έγκαιρες ενημερώσεις για όλα τα θέματα και τις δράσεις μας, άμεσα και γρήγορα. (Έτσι θα χρησιμοποιούμε λιγότερο χαρτί & λιγότερο μελάνι...)

Η τσάντα στο σχολείο

Η τσάντα στο σχολείο

Σας ενημερώνουμε ότι σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ7/ 118240 /Δ1/9-9-2020, εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ, η εκπαιδευτική δράση «Η τσάντα στο σχολείο» δεν θα υλοποιηθεί για το σχολικό έτος 2020-2021 στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

 

Ώρες συνεργασίας γονέων εκπ/ών

Ώρες συνεργασίας γονέων εκπαιδευτικών

Ενημερωθείτε για το πότε μπορείτε να συνεργαστείτε με τον/την δάσκαλο/α & τους/τις εκπαιδευτικούς του παιδιού σας & να συζητήσετε μαζί τους θέματα που αφορούν την παιδαγωγική διαδικασία.
Περισσότερα

 

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Μπορείτε να δείτε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων του σχολικού έτους 2018-2019 όλων των τμημάτων του σχολείου μας.
Περισσότερα

 

Χρήσιμα έντυπα

Χρήσιμα έντυπα

Μπορείτε να κατεβάσετε χρήσιμα έντυπα που αφορούν τη φοίτηση του παιδιού σας.
Περισσότερα

 

ANEMOMILI ANEMOLOGIA 2

periodoko2018mod

Syllogos_Goneon

Εξ Αποστάσεως


ΤηλεδιάσκεψηΠρογραμματισμένη Συνεργασία

Δ/ντή με Εκπ/κούς & Γονείς


ΤηλεδιάσκεψηΕπικοινωνία

Γονέα με Δ/ντή ή Εκπαιδευτικό

Ψαρέψαμε για σας...

vid01  vid02  vid03 vid04  vid05  vid06

Καινοτόμα Προγράμματα

Volunteering

  • Αξιότιμε γονέα μαθητή/τριας του Σχολείου μας!
  • Μπορείς να προσφέρεις λίγο από το χρόνο σου;
  • Θα ήθελες να προσφέρεις κάποιες από τις γνώσεις σου;