17 Νοέμβρη

  1. Το ποίημα «Φοβάμαι» του Μανώλης Αναγνωστάκης γράφτηκε τον Νοέμβρη του 1983 και δημοσιεύτηκε στην εφημ.Αυγή. 

anagnostakis

Δουλεύτηκε με την θεατρική τεχνική της παγωμένης εικόνας. Οι μαθητές επινοούν μια «παγωμένη» εικόνα, χωρίς λόγια, για να αποδώσουν, με αυτόν τον τρόπο μια σημαντική στιγμή, μια διάθεση ή έναν συμβολισμό. Η ακίνητη εικόνα δεν είναι στατική, αλλά εμπεριέχει ενέργεια. Η «παγωμένη» εικόνα εξασκεί τους μαθητές στη γλώσσα του σώματος, στη χρήση του χώρου και στην αφήγηση.

Με αυτόν τον τρόπο 4 εικόνες εμφανιστήκαν από τα παιδιά μαγικά στο προαύλιο μας, 4 αφηγητές μας έφεραν στην μνήμη την ιστορική στιγμή του Πολυτεχνείου, και κάποιοι/ κάποιες από εμάς δημιουργήσαμε ένα σημείο αναφοράς (σημείο με γαρύφαλλα) για όσους πάλεψαν για την δημοκρατία.

Στην συνέχεια του δρώμενου διαβάστηκε ένα απόσπασμα από τον μονόλογο του Τσάρλι Τσάπλιν στην ταινία Ο Μεγάλος Δικτάτωρ / The Great Dictator.

dictator1

Το δρώμενο αυτό πραγματοποιήθηκε από το Δ3 και βοήθησε το Γ2.

  1. Παράλληλη δράση εμπνευσμένη από την ταινία animation Chromophobia του Raoul Servais.

chromophobia1

Η παρακολούθηση της ταινίας σε συνδυασμό με τις πληροφορίες και τις αναφορές που έχουν τα παιδιά για την 17 Νοέμβρη λειτουργούν σαν πυρήνας συνειδητοποίησης και δημιουργικότητας. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού αυτού και με τις απαραίτητες οδηγίες ήταν η δημιουργία εκπληκτικών εικαστικών απεικονίσεων της δικτατορίας και προπάντων την δημοκρατίας. Σε αυτή την δράση συμμετείχαν πολλές τάξεις του σχολειού.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τον σεβασμό, την πειθαρχία , την δημιουργικότητα και την αγάπη που γέμισαν το δρώμενο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον διευθυντή Αλέξανδρο Πεδιαδίτη για την ελευθερία κινήσεων και την εμπιστοσύνη, την δασκάλα του τμήματος Ράνια Αυγενάκη και την Διονύσια Παπαδάκη για την άψογη συνεργασία, τη συνάδελφο Πηνελόπη Σαλβαράκη για την σωτηρία επέμβασή της με τους βοηθούς της (μαθητές της). Και φυσικά σε όλους τους συναδέλφους που συνέβαλαν με τον τρόπο τους και στους μικρούς θεατές μας.

Η 17 Νοέμβρη αποτελεί ορόσημο στην ιστορία αυτού του τόπου και οφείλουμε να τιμάμε και να μην ξεχνάμε.  

Η θεατρολόγος του σχολείου

Κολέζη Εριόλα ( Έρη)

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό

  • 0719
  • 0720
  • DSC_0721
  • DSC_0722
  • DSC_0723
  • DSC_0724
  • DSC_0725
  • DSC_0726
  • DSC_0727
  • DSC_0728
  • DSC_0729
  • DSC_0730
  • DSC_0731
  • DSC_0732
  • DSC_0733
  • DSC_0734
  • DSC_0735
  • DSC_0736
  • DSC_0737
  • DSC_0738
  • DSC_0739
  • DSC_0740
  • DSC_0741
  • DSC_0742
  • DSC_0743
  • DSC_0744
  • DSC_0745
  • DSC_0746
  • DSC_0747
  • DSC_0748
  • DSC_0749
  • DSC_0750
  • DSC_0751
  • DSC_0752
  • DSC_0753
  • DSC_0754
  • DSC_0755
  • DSC_0756
  • DSC_0757
  • DSC_0758
  • DSC_0759
  • DSC_0760
  • DSC_0761
  • DSC_0762
  • DSC_0763
  • DSC_0764
  • DSC_0765
  • DSC_0766
  • DSC_0767
  • DSC_0768
  • DSC_0769
  • DSC_0770
  • DSC_0771
  • DSC_0772
  • DSC_0773
  • DSC_0774
  • DSC_0775
  • DSC_0776
  • DSC_0777
  • DSC_0798
  • DSC_0799
  • DSC_0800
  • DSC_0801
  • DSC_0802
  • DSC_0803
  • DSC_0804
  • DSC_0805
  • DSC_0806
  • DSC_0807
  • DSC_0808
  • DSC_0809
  • DSC_0810
  • DSC_0811
  • DSC_0812
  • DSC_0813
  • DSC_0814
  • DSC_0815
  • aaa