«Ένα περίπτερο αλλιώς». Συνεργασία των μαθητών του 2ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου με το Δήμο Ρεθύμνου και τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πολυτεχνείου Κρήτης

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικτυακή παρουσίαση του μαθήματος «Παραμετρικός σχεδιασμός» της Σχολής Αρχιτεκτόνων Πολυτεχνείου Κρήτης που είχε ως θέμα την αξιοποίηση των ανενεργών – κλειστών περιπτέρων στην πόλη του Ρεθύμνου. Η ιδέα για την αξιοποίηση των ανενεργών περιπτέρων έγινε μετά από την πρόταση των μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου, οι οποίοι δουλεύοντας όλο το χρόνο ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις Δεξιότητες Ζωής (Life Skills) με στόχο τον Ενεργό Πολίτη, πρότειναν τη συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου, του Δήμου Ρεθύμνης και της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης για την αξιοποίηση των περιπτέρων ως ανοικτές δανειστικές βιβλιοθήκες. Τόσο ο Δήμος όσο και το Πολυτεχνείο Κρήτης αγκάλιασαν την προσπάθεια, (Δήμαρχος, Αντιδήμαρχος, Θ. Κρεβετζάκης Επίκουρος καθηγητής Α. Βαζάκας – Επίκουρη Καθηγήτρια Μ. Μανδαλάκη).

Ενισχύοντας την πρωτοβουλία των μαθητών, από πλευράς Π.Κ. έχουν γίνει 2 ενέργειες: 1. Υποβολή πρότασης ερευνητικού προγράμματος από τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Κ. για τη δημιουργία κόμβου διάχυσης στο 2ο δημοτικό σχολείο, πρόταση η οποία συσχετίζει την πρωτοβουλία των μαθητών, με συμμετοχικές διαδικασίες τοπικά στις γειτονιές και 2. Άσκηση με θεματικό άξονα τα ανενεργά περίπτερα στο μάθημα επιλογής «Παραμετρικός Σχεδιασμός» (διδάσκων Επίκουρος Καθηγητής Α. Βαζάκας) όπου οι φοιτητές του ΠΚ πρότειναν στα πλαίσια των εκπαιδευτικών στόχων του μαθήματος ξύλινες, παραμετροποιήσιμες μέσω Η/Υ κατασκευές οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικές συνθήκες μεγέθους, χρήσης, τοπογραφίας και προσανατολισμού. Για την πρώτη ενέργεια αναμένονται τα αποτελέσματα της κρίσης από τον ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ενώ η δεύτερη (μάθημα) ολοκληρώθηκε με την ηλεκτρονική παρουσίαση στους διδάσκοντες και στον Αντιδήμαρχο κο Κρεβετζάκη καθώς και στον διευθυντή του 2ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου κο Α. Πεδιαδίτη. Οι προτάσεις των φοιτητών, πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, συγκεράζουν μέσω ψηφιακών και αναλογικών μέσων τις λειτουργικές ανάγκες των νέων περιπτέρων οι οποίες είναι κοινωνικής και όχι εμπορικής φύσεως (βιβλιοθήκες εκθεσιακοί χώροι , χώροι συνάντησης, πληροφόρησης κλπ). Είναι προτάσεις υλοποιήσιμες, διότι το συγκεκριμένο μάθημα εστιάζει εκτός από την ιδέα και στην υλοποίηση μέσω κατασκευασμένων πρωτοτύπων σε μεγάλες κλίμακες, μέχρι και 1:1. Οι σπουδαστές της αρχιτεκτονικής εξασκούνται στην βιωματική γνώση μέσα από την εμπειρία των ίδιων των υλικών και των ιδιοτήτων τους, στην παραμετρική σύλληψη του αρχιτεκτονικού έργου και διερευνούν τη σχέση μεταξύ ψηφιακής και παραδοσιακής κατασκευής. Στόχος μεταξύ άλλων είναι η ηθική, οι ποιότητες και οι δεξιότητες της «μαστοριάς» “crafting” να κατανοηθούν και να ενσωματωθούν στην αρχιτεκτονική παιδεία με συντεταγμένο και δομημένο τρόπο.

Η πρώτη συνάντηση των συντελεστών της ενέργειας αυτής έγινε το Νοέμβριο 2019 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και στο Δήμο Ρεθύμνου και η παρουσίαση του μαθήματος στις 20 Ιουλίου 2020.

periptera 1     

00: Η πρώτη συνάντηση στο 2ο Δημοτικό. Διακρίνονται οι κκ Α. Πεδιαδίτης, Μ. Μανδαλάκη, Θ. Κρεβετζάκη και οι μαθητές της 5ης Δημοτικού

Συντελεστές:

Πολυτεχνείο Κρήτης

   Διδάσκοντες: Αλέξανδρος Βαζάκας, Αρχιτέκτων, Επίκουρος Καθηγητής / Χαράλαμπος Δουλαβεράκης, ΕΔΙΠ Σχολή ΑΡΜΗΧ Πολυτεχνείου Κρήτης

   Σύμβουλος τεχνολογίας ξύλου: Δρ. Γεώργιος Νταλός, καθηγητής Καθηγητής Αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού της Σχολής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 

Σύμβουλος βιοκλιματικών: Δρ. Μαρία Μανδαλάκη Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολή ΑΡΜΗΧ Πολυτεχνείου Κρήτης

Τεχνική υποστήριξη: Στέλιος Πάσσος Τελειόφοιτος Σχολή ΑΡΜΗΧ ΠΚ, Μιχάλης Τσαγκάρης Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Ε.Μ.Π – ανάλυση cfd

Σπουδαστές (κατά ομάδα εργασίας):

  • Λαις-Ιωάννα Μαργιωρή, Χρήστος Μπακνής, Άννα Νικάκη, Ασημίνα Σαμπάνη, Καλλιόπη Στεφανουδάκη
  • Δημήτρης Ελευθερίου, Ευσταθία Μοσχοβίτη, Ιωάννης Σημαντηράκης, Εμμανουήλ Τεζάρης, Ιωάννης Τζεβελέκης
  • Ελευθερία Παπαδόσηφου, Εύχαρις Γουρουντή
  • Απόστολος Τσολιάς, Ιωάννης Αδριανός

Δήμος Ρεθύμνου : Θωμάς Κρεβετζάκης Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας

2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου: Αλέκος Πεδιαδίτης, Διευθυντής, Ράνια Αυγενάκη, Ράνια Τζήμα, Πόπη Καπέλλου, δασκάλες Ε΄ τάξης, oι μαθητές/τριες της E΄ τάξης

 Εφημερίδα Ρεθεμιώτικα Νέα

periptera 1.jpg 2.jpg 3 

01: Μακέτα κόμβου σε κλίμακα 1:1 Ομάδα Ελευθερίου Δ., Μοσχοβίτη Ε., Σημαντηράκης Ι., Τεζάρης Ε., Τζεβελέκης Ι., 

 

periptera 1.jpg 3

02: Άποψη περιπτέρου Ομάδα Ελευθερίου Δ., Μοσχοβίτη Ε., Σημαντηράκης Ι., Τεζάρης Ε., Τζεβελέκης Ι.,

 

periptera 1.jpg 4

03: Άποψη περιπτέρου Ομάδα Γουρουντή Ε., Παπαδόσηφου Ε.

 

periptera 1.jpg 5

04: Μακέτες εργασίας Ομάδα Αδριανός Ι., Τσολιάς Α.

 

periptera 1.jpg 6

05:  Άποψη περιπτέρου: Ομάδα Μαργιωρή Λ., Μπακνής Χ., Νικάκη Α., Σαμπάνη Α., Στεφανουδάκη Κ.

 

periptera 1.jpg 7

06: Κατασκευή περιπτέρου: Ομάδα Μαργιωρή Λ., Μπακνής Χ., Νικάκη Α., Σαμπάνη Α., Στεφανουδάκη Κ.


Εκτύπωση   Email